3. elokuuta 2011

Matkaa Kiikalaan

Itse lennosta on jo hetken aikaa, anteeksi kirjoituksen viivästyminen! Mutta tosiaan, käytiin opettajan kanssa Kiikalassa ensimmäisellä matkalennolla. Koneeksi valitsin OH-KAT:n sen nopean matkalentonopeuden vuoksi. Tein reittilaskelmat kotona (jotka pitivät erittäin hyvin paikkaansa!) teoriakurssilla opituilla taidoilla. Koneen käynnistyskin sujui jo paremmin kuin ensimmäisellä lentokerralla ko. koneella. Lennonjohtaja selvitti meidät kiitotien 18 yli odotuspaikalle 09.
Ylittäessämme kiitotietä 18, näimme, että sieltä oli nousussa Seneca, vaikka meillä oli lupa ylittää kiitotie! Asia selvitettiin lennonjohtajan kanssa, näitä sattuu.
Nousu kuitenkin tapahtui mukavasti (lukuunottamatta sitä, että olin unohtanut KAT:n rotaationopeuden ja muistin kysyä sitä opettajalta vasta, kun kyseinen nopeus oli jo mennyt... :D). Suuntasimme NOKKA:n kautta koht lauttasaaren eteläkärkeä, josta jatkoimme Kiikalaan asti. Siellä suoritimme kolme läpilaskua kiitotielle 10, joka oli todella lyhyt kiitotie, jonka molemmissa päissä oli metsää. Keskellä oli myös mukava pomppu, josta kone lähti ilmaan jos oli hiemankin liikaa nopeutta... Rumia laskuja tein vielä Kiikalassa, on tuo KAT senverran erilainen käsitellä verrattuna Cessnaan.

Lähdimme paluumatkalle kohti Malmia suunistaen ensin Lohjalle, sieltä Kirkkonummelle ja aikanaan Lauttasaaren eteläkärkeen. Nokan kautta liityimme oikealle perusosalle kiitotielle 09. Lasku oli muuten jo aika pehmeä! ;) Mukavaa puuhaa tuo matkalentäminen... =)

Tänään kävimme kaverini kanssa hupiajelulla Malmi- LahtiVesivehmaa-Tampere-Forssa-Kiikala-Malmi. Kyseinen lento oli lentokoulutuksenkin kannalta erinomainen; lensimme KAT:lla, joten koneen proseduurit tulivat mukavan tutuksi sivusta katsoessa! Myöskin lentosuunnistus harjoittui omalta osaltaan, vaikken itse toki suunnistanutkaan. Kiitoksia kuskille! :)

Huomenna Räyskälään matkalennolle. Kirjoittelen siitä lisää myöhemmin. :)

Ei kommentteja: