Lauantaina oli tarkotus käydä taas kierroksessa, mutta torni meni kiini jo viideltä joten lähdimme tekemään moottorihäiriöharjoituksia harjoitusalueelle. Tällä kertaa emme tehneet plaania, sillä torni oli koko lennon ajan kiinni. Nousu tapahtui kiitotieltä 18, ja heti perään pinnisti OH-KAT ja jokin Hyvinkääläinen Cessna, rekisteri ei jäänyt mieleen... OH-KAT ja Cessna painelivat puljassa Hyvinkäälle, ja DEGER:n jälkeen päästimme heidät ohi ja aloimme harjoitella. Opettaja otti tehot pois, ja minun tuli tehdä toimenpiteet. Imuilman lämmitys päälle - nopeus korkeudeksi - trimmataan - tiiraillaan pakkolaskupaikkaa ja tarkastetaan erinäiset napit ja vipstaakit ja yritetään moottorin käynnistystä. Jollei käynisty, maydayt jaksolle. Juuri ennen kosketusta seos laihalle ja polttoainehana kiinni sekä magnetot kiinni. Siinäpä moottorihäiriötoimenpiteet lyhkäisyydessään! Suosittelen tarkastamaan kuitenkin ne koneen käsikirjasta itse, en vastaa näiden proseduurejen oikeudenmukaisuudesta, jotain saattaa aina unohtua! ;-)
Palasimme törkeässä vastavalossa laskuun kiitotielle 18. Eteenpäin oli todella vaikea nähdä, onneksi opettajalla oli homma hanskassa. Lasku pompautti aika hienosti, hieman liikaa nopeutta taisi olla, ensikerralla paremmin!
Tuli myös otettua kuva tähän mennessä kertyneistä materiaaleista... Jotkut tavarat ovat kurssilta saatuja, mutta suurin osa kuitenkin "self-sponsored"... Omat headsetit ovat todella hyvät, elektroninen äänenvaimennin vaimentaa todella kivasti! Air pilot's manual- sarja on myös todella hyvää tukimateriaalia jos vain Lontoon kieli taipuu.
Kuvan saa klikkaamalla suremmaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti